< Safiren - script language="JavaScript" type="text/javascript">

Resa=lyx?

Att det ska vara så dyrt!
Jag måste resa ner till Göteborg INNAN jul.
Men var ska jag få pengarna i från?
Jag har inte kunnat boka biljett tidigare...
Å ju närmare resedatumet destå dyrare- såklart!
Så nu ligger den billigaste biljetten på 345kronor.
Den dyraste vågar jag inte ens gissa eller titta på...
Men så e det ju tåg jag snackar om oxå...
En resa på mellan fyra å fem½  tim.
Å då kan man plugga oxå!

För inte sätter jag mitt liv i risk att åka buss på hala vintervägar i sju½ tim!
En gång räcker!
Å den resan va hemsk!
Utan värme, utan toa (den va ur funktion) med en chaufför som va sur och ovänlig hela resan.
 Och som dessutiom körde slalom på en rak väg!!!
Nej tacka vet jag tåg!
Å miljövänligt är det oxå!
Ja det bästa vi kan färdas med om man vill resa snabbt å långt.

Men va ska jag få pengarna i från nu då?

Hitta en skattkarta i en flaskpost?

Vinna på lotto?

Låna på banken?

Eller kanske som några andra kvinnor gör för pengar...

Gå på gatan?


Nej jag tror det finns någon ängel där ute som känner sig manad att ge.

Jag litar på Gud.
Han brukar ge mig det jag behöver.
Å i rätt tid kommer han oxå!
Inte för tidigt å aldrig försent!


Men känner du att du vill ge mig en slant, liten eller stor så hör av dig!
Lite kan bli mycket om man välsignar det! =)



image30

Bussolycka feb 2005

image31

Snabbt tåg säkrare på spår än på väg!


// Safiren

Kommentarer

Vad ska du säga nu då?:

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress:

URL:

Åsikten:

Trackback