< Safiren - script language="JavaScript" type="text/javascript">

Hyvää päivää! / Hyvää iltaa! (God dag!/ God kväll!

Olen ollut Suomessa aikana pyhä.
Yrittää kirjoittamaan alku    *?*   temä puheenvuoro on suomen kieli

"Jag har varit i Finland under helgen.
Försöker skriva början *av* detta inlägg på finska."

Har ingen aning om hur det blev...
Aja första gången är det ju. Säg vad ni vill jag hade kul i alla fall när jag skrev det.

Jaha, vad ska jag skriva om nu då?
Jo just det som jag försökte skriva om. Min Finlands resa med Niko, Jani å en tjej som heter Josefine. Vilka är de då? Jani e en gammal klasskompis å Niko är hans brorsa. Josefine träffade jag första gången under Youth via Niko.

Fredagen började med ett väckalarm efter fem timmars sömn. Sen gjorde jag mig i ordning för jobbet som började åtta på Arlanda. (Sista dagen på ett bra tag antagligen...
Mina timmar har dragits bort pga lågkonjukturen, men blir inringd när jag behövs...)
Skulle jobba till tre. Sen tog jag pendeln till STHLM å mötte där Niko å Josefine. Vi gick mot gamla stan å käkade på en stor kina restaurang... (Mitt emot Grosshandlaren eller va det nu heter på Drottninggatan.)

När vi ätit oss mätta (kanske inte belåtna men men) så gick vi igenom gamla stan,
 ut förbi Katarina hissen till Viking Line båten.
Där hejade vi på Jani å deras lillasyster som stod på andra sidan staketet som två fångar...
 Hahaha såg ganska kul ut!
Måste bara säga att vi fick stor rabatt på resan i alla fall!!! =D
Sen kom vi in på båten å ner till våra trånga (!!!) hytter... UNDER bildäck!
Vi bestämde oss för att vila lite grann innan vi skulle röja loss på båten. Hehe
Vi hade fått två hytter en för killarna å en för oss tjejer.
Vi skulle dela med deras mamma å syster...
Jippie!?
Nej inte riktigt va vi tyckte... ;-)
Men vi bäddade inte våra sängar utan la bara packningen där så länge å så stack vi upp...

Vad kan man göra på en båt då?

  1. Spela spel (tex bilspel som du betalar för)
  2. Spela bort dina pengar (datorpoker)
  3. Försöka vinna mer pengar genom att förlora pengar
  4. Handla i TAX Free butiken.
  5. Lyssna på dålig finsk/svensk/engelsk dansbandsmusik
  6. Kolla på folk som dricker
  7. Lyssna å titta på när fullt folk sjunger kareoke
  8. Gå runt eller gå ut på ett kallt blåsigt däck
  9. Ligga i kojerna å snacka
  10. Sova
Det va exakt det vi gjorde oxå... Om och om igen tills vi som sagt var slocknade som små ljus i var sin hytt det vill säga killarna i en hytt å jag å Josefine i vår hytt...

Lydiga som små änglar eller?
 Vi hade ju fått tillsägelse att inte sova i samma hytt allihop...

Tror du att vi lydde?
Aldrig!
Vi slog ihop oss å sov tillsammans!
Alltså då menar jag helt ärligt i samma hytt men i var sin koj.
Vi tjejer tog kojerna överst å killarna fick sova underst...
Är det inte så man gör?

Den natten sov jag inte mer än att jag precis hann somna innan vi blev väckta av personalen som öppnade dörren å sa god morgon...
Lite trött må jag säga att jag var!
Hann precis somna om när radion går på hög volym å ett meddelande till bilförarna att de ska vara på vildäck en stund senare...
Så jag förstår att Niko's morfar undrade lite när jag kom ut vinglande ur utgången på väg till deras husbil...
Jag var tvungen att be Niko säga att jag inte var full utan bara hade sovit tio minuter under hela natten...
Det hjälpte ju inte så mycket att jag gick/satt å hickade samtidigt som jag skratta eller halvsov... HAHA
Det måste ha sett ganska underligt/roligt ut!
Den morgonen bar vi in massa saker å möbler till deras butik som skulle säljas. Sen åkte vi hem till morföräldrarna å käkade en frukost som armén bjöd på... Inte det godaste... Men den funka! =) Tro det eller ej!


Sen drog vi....
Vadå orkar du inte läsa mer?
Okej jag förstår dig jag ska inte skriva så mycket mer...
Börjar själv bli ganska trött... (klockan e nu 23... )

Sen drog vi ut till husbilen till butiken för att julpynta innan vi åkte till ett shoppingcenter för att äta å kolla lite saker.
Sen åkte vi hem igen å kolla på Indiana Jones (nått mer) å käkade lite snacks. Drack massa cola det gjorde vi typ hela resan...
Efter det så...
Nej just det vi skulle basta innan filmen men bara Niko å morfar'n gjorde det vi andra glodde på idioter på Youtube...
Sen som sagt var så drog vi ner på stan till en ungdomsgård för att spela typ biljard men det va fullt så vi gick en promenad på stan för att köpa finsk pirog å Hesburgare...
Ja jag skrev rätt; Hesburgare...
Nej det är ingen hes hamburgare det är en kedja typ Burger King som heter så.
Mycket god dressing måste jag säga!!!
Godaste jag smakat! =) Mums!
EFter att jag tappat mitt ena örhänge så gick vi till gården igen för att spela lite...
Sen hem igen å kollade på Björnbröder.
Då slocknade Niko i soffan med täcket på. Jani låg i den andra soffan medans jag å Josefine låg i var sin säng.
Jani bytte säng efter filmen men Niko vaknade inte å vi väckte inte honom så han sov i soffan.
Han ville väl vara nära henne... :P
<3 ?

Den natten sov jag så bra att jag vaknade vid fyra å trodde att jag hade blivit väckt av mobilen eller av någon så jag blev klarvaken å försökte komma på varför ingen annan verka vara vaken...
 Kollade på mobilen å såg att den va bara 03:57...
Go natt!
Sen vaknade jag av att Niko ruskade om mitt ben...
Hade lika gärna kunna bli väckt av personen här nere...
\        /
\    /
\/


"
Hade jag vetat att detta skulle bli min uppgift hade jag aldrig ansökt! "
^^
II
Q


Vi slängde i oss frukost å åkte till färjan. Utan Jani den här gången...
Vi la oss å sov till ett svensk tid dvs 7.20-13.00.
Sen käkade vi å degade uppe på däck.
Köpte lite godis i Tax Free'n... Mums!
Å ännu mera cola...
Sen gick vi av båten för att gå samma väg tillbaka som vi hade gått på fredagen.
Fast nu var det mycket kallare å blåsigare...
Vi missade nästan bussen. Fick springa upp för rulltrappan å sen ut till bussen.
Hemma i ett lite snöslaskigt Uppsala...

Längtar redan till nästa resa! =)


Är det något du undrar över?
Jani har nog ngr bilder men inte jag... Tyvärr...

Kramar från en trött Safir!

PS. Resan var 100% alkoholfri förutom 2 alkohol"fria" cider som innehöll < 0,02%...
En per dag...

Kommentarer

Vad ska du säga nu då?:

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress:

URL:

Åsikten:

Trackback