< Safiren - script language="JavaScript" type="text/javascript">

Maskeraden som blev ett STORT skratt...

Yes så kan man säga det när Big Momma går på maskerad...
Du vet den där filmen... Äh jag kan lika gärna visa en bild på vem jag föreställde...

 
[ Big Momma som hon ska se ut ]



[ Vem hon egentligen är- FBI agent ]

Jag hinner inte skriva så mycket nu å det e egentiligen inte så mycket att skriva heller...
Men jag kom på att vara Big Momma eftersom jag ville att folk skulle ha roligt åt mig när dom såg mig...

Eftersom jag inte ville vara "normalt svenskt" utklädd-dvs sätta på sig lite ful (eller fina/gamla)  kläder hemmifrån å så lite smink så man ändå ser vem det är å inte vem man ska föreställa...
Jag ville göra något radikalt...
Å vad passar då inte bättre än en stor fet afroamerikan?
 Med 9 kalibers colt? (ta det lugnt det var en oladdad softair gun dvs den laddas med plastkulor...)
Så valet var klock rent!

Så jag sprang å letade passande tantklänning men hittade inget så jag köpte tyg i stället,
 å bad min kompis Sofia att sy en enkel tantig klänning.
Sen sminkade jag mig med en blandning av vattenfärg, foundation och hudkräm.
Hela vägen från mitten av brösten (visste ju inte hur urringningen skulle vara) upp till hårfästet runt hela skallen.
Inklusive i öronen... BLÄ!
Men allt för att det skulle se normalt ut å så händerna, handlederna så klart!

Sen på med ett par stora mjukisbyxor stoppa i tre kuddar å sen på med klänningen.
Stoppa i kuddfoder i ärmarna, garnnystan i BH'n (Storlek 90F som jag köpte på en butik... Ska såklart lämna tilbaka den... :P För jag hoppas att jag aldrig kommer få så stora kanonkulor... haha)
Sen på med ett par vita tant skor som jag hittat...

Hur blev då reaktionerna? Jo dom två första var:



NR 1: Ann-Marie:
Hon sitter i köket å sminkar sig. Hon tittar inte upp förän jag står riktigt nära henne.
Shit! säger hon å studsar till på stolen!
Ja du har ju verkligen lyckats bli svart säger hon sen å tittar chockat på mig.


NR 2: Sofia W
Plingar på dörren när jag just har blivit klar med sminket (har bara lite puts kvar).
Jag släcker lampan i taket å vrider upp låset vänder mig snabbt om samtidigt som dörren går upp.
Kom in  å tänd lampan, säger jag.
Hon tänder lampan å jag vänder mig snabbt om med ett stort leende.
Hjälp!, säger hon i nästan falsett...
-Oj oj oj!
Jag kände inte igen dig!


Nr 3: Kliver in genom dörren på maskeraden.
Det står lite folk där å kontrollerar att man har klätt ut sig...
Å Big Momma is in the house utbrister en å skrattar.
Fler kommer dig å ser mig å skrattar å berömmer mig...
Sen under nästan hela kvällen får jag höra att jag gjort ett bra val å ett bra jobb.
Många frågar hur jag sminkade mig...


Nu är du nog bra nyfiken på hur jag såg ut va?
Lugn det kommer lite bilder här!

För attfixa lite mer
[ Måste ha en riktig tantfrisyr å hur får man det ? Jo så här! ]
(Måste säga att jag hade 21 rullar i håret!)


Sminkningen tog runt en timma... Hade kunnat gått på mindre men ville vara noga... =)
[ Ifull gång att sminka mig... Koncentration är A och O! ]


Färdigsminkad å nu ska frisyren fixas klar!
[ Nästan klar. Nu ska AM och Sofia fixa till en tantig frisyr... Dock ej som orginalet-tyvärr... ]
( Vadå vita tänder!?)
(( Hade tänkt skaffa bruna linser men det va lite för dyrt å lite för lång väntan... ))


Jag och Ann-Marie efter partyt
[ Två glada tjejer efter en maskerad ]
( Vårt smink höll inte hela kvällen eftersom det torkade å sprack... )



Mer bilder kommer så fort jag har tid...


[ Så här ser det ut nu... Gick ut i natt när det va snö uppehåll å fotade lite...]
( Det har snöat sen i fredags då jag enkelt bad Gud om snöstorm... )
(( Ska nog se upp med vad jag ber om... haha ^^ ))



Nu ska jag snabbt dammsuga å sen hämta mamma på station efter lite mer än en helg ensam hemma eftersom hon varit själv i GBG... Sen ska jag iväg på kören å sjunga julsånger, lyssnar just nu på min tredje julskiva...


Ha det bra å snälla du-
Fastna inte i någon snödriva om du går ut!

*Kramar en snöboll å kastar på dig*
haha


// Kram Safiren i snöskrud...


Kommentarer
Postat av: Lydia

Hahah ja det kallar jag orginell dräkt till maskerad ;)

jag vill också på maskerad!

saknar dig, kramar

<33

Postat av: wanja

haha.... haha.. fiiint :D skulle vilja se en hel-bild :D

kram

2008-11-27 @ 23:06:55
Postat av: Safiren

Ja det kommer komma fler bilder men jag har lite problem att lägga upp dom bara pga min gamla dator...

2008-11-28 @ 18:01:33
URL: http://sapphireandsunbeam.blogg.se/

Vad ska du säga nu då?:

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress:

URL:

Åsikten:

Trackback