< Safiren - script language="JavaScript" type="text/javascript">

Första dagen på min nya skola :)

I dag har jag lyssnat till danska mestadels men även norska svenska med Belgisk och Japansk brytning och även Nederländska och Japanska.
Snacka om att det är en internationell skola! :D
Visst finns det folk från Färiöarna och Island men dom har jag inte hört idag tyvärr...
Ett språk som är lite svårt att höra men lätt att se är teckenspråk som dom "pratar" här oxå.
Så det kanske blir lite sånt jag får lära mig oxå innan detta år är slut...  Hoppas det!
Men jag ser fram emot att få lära känna fler nya människor. Å fler språk att förstå!

Jag går alltså Nordiskt Perspektiv här på Nordiska Folkhögskolan med tio andra elever mest från Sverige men även en Dansk en Belgare och en från Färiöarna... Med två Danska lärare än så länge. Det känns kul, inte alls som gymnasiet eller så utan mycket friare! Passar mig alldeles utmärkt! :D

Å så bor jag på skolans internat och har tillgång till huvudbyggnaden dygnet runt om jag vill...

Idag har vi bara försökt lära känna varandra och området som vi är på.
I morn ska vi lära känna varandra ännu mer äh hela veckan ser ut så... :P
Så det blir lite slappt å flummigt till en början men det e väl så det ska vara eller?



Så ska jag väl ändå tillägga att jag äntligen har döpt mig och iklätt mig kristus och genom det blivit en ny människa.
Det skedde nu i söndags i havet i Särö (lite utanför Göteborg) med några som kännt mig sedan jag var liten... 
Men det saknades en del av familjen... Men dom fanns i åtanke! 

 

Nej nu ska jag gå å sova innan mina linser fastnar i ögonen av trötthet...
Det är ju en dag i morn oxå...

Kommentarer
Postat av: Lydia

Lycka till där nu gumman! Önskar dig allt gott!

<3


Vad ska du säga nu då?:

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress:

URL:

Åsikten:

Trackback