< Safiren - script language="JavaScript" type="text/javascript">

För gla' för att sova i ensamheten...



[ Livet rullar fast att jag inte ansträngt mig mer än att kasta allt på Gud! ]




Här kommer en svensk text till Hallelujah sången som e med i bl.a. Shrek filmen.
Det är en av mina favorit sånger. Både svenska versionen å orginalet...  :)


Hallelujah
-Decembernatt-
( Leonard Choen- Sv text: Ulf Schlagerström)


Nu sover stad, nu sover land
Och överallt står snön i brand.
I natt kan inget kväva eller kuva.
Och stjärnorna dom blänker matt
På himlen, som en hemlig skatt
I det tysta hörs ett dämpat hallelujah
Hallelujah, hallelujah... 

Nu sover sorg och vredesmod
Med saknaden och hjältemod
Och bitterheten får sova med det djupa.
Nu sover dom som önskar tid
med dom som tror på evigt liv
Och änglaspelen klämtar hallelujah.
Hallelujah, hallelujah...

Nu brinner ljus i mörka rum,
Nu blundar tvivlen för en stund
Och om sanningen ska fram får den ljuga.
Nu blundar dom som jagar tröst
Och dom som redan släckt sin törst
Och från andetagen flyr ett hallelujah.
Hallelujah, hallelujah...

Nu råder lugn och stilla frid,
Snart tar något annat vid
Men här får inte morgondagens skuggor inte ruva
Och sjunger kanske
Och kanske sjunger nån för dig
Ett sprucket, men  ett hoppfullt hallelujah.
Hallelujah, hallelujah...


Nu ska jag sova skönt så jag e pigg i morn...


kram kram

Kommentarer
Postat av: Lydia

Fina du, vi ses på EK :)

Den låten är så fin!



<33

Postat av: Lydia

svar: men fy vad roligt för dig Sofia! :D Låter verkligen som något bra!<3

2009-06-10 @ 08:37:21
URL: http://singingbell.blogg.se/
Postat av: Lydia

svar: She's the man är verkligen rolig, älskar den! Gullig är den också.



Baksmällan verkar riktigt rolig faktiskt :)

2009-06-10 @ 08:38:27
URL: http://singingbell.blogg.se/

Vad ska du säga nu då?:

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress:

URL:

Åsikten:

Trackback