< Safiren - script language="JavaScript" type="text/javascript">

KonsumentOmbudsmannen sa

Ja för de som har varit med mig senaste halvåret vet att jag haft problem med en mobil. 
Nu har den varit inne på lagning för FJÄRDE gången, för samma fel å det enda dom gjort e bytt batteri nu...

Annars har dom skyllt på programvaran, hörlurar och det värsta å första anklagelsen jag fick att jag inte stängt av den varje kväll så den kunnat uppdaterat sig... 

För den som har lite tekniskt kunnande så förstår den personen att så ska det inte vara, inte i mitt fall i alla fall...

Den har luktat bränt, "hängt sig", stängt av sig och inte gått att ladda samt att batterinivån sjunker hastigt...

Okej visst det har säkert varit fel på programvaran men hur ska den kunna uppdatera sig när den redan har den nyaste uppdateringen??? Lite problematiskt...

Ett svar jag fick till mitt påstående att den luktade bränt var att "det gör det med nya mobiler"...
Men enligt tekniskt kunnande personer av olika erfarenhet/kunskap så ska den INTE lukta bränt!
Det e väl självklart?!

Att den inte går att ladda kan ju bero på batteriet eller laddaren, men det e inte laddaren- den fungerar till andra mobiler samt att den laddar mobilen i fråga... Så nu har dom bytt batteri...

Tror du att det hjälper? 
Mitt svar: NEEEEEEEJJJJ!!!!!

Jag ringde KO i Uppsala nyss och hon sa att jag har (som jag redan vetat) lagen på min sida. 
Butiken har gjort fel, verkstaden har gjort fel. Allt har blivit fel! 

Så nu ska jag ta med mig alla mobil grejer å gå ner till butiken och begära att få prata med butikschefen.

Vem nu det är... 

Jag har mötts av skratt, negativa blickar samt dåligt kunnande...

Ska man tolerera sånt? 
Nej! 

Kunden har alltid rätt har jag blivit lärd...
Så varför ska jag inte få rätt när jag har lagen på min sida?

Så till er som läser detta :

  • Handla inte på Telenor!
  • Köp inte Sony Ericsson mobiler!
  • Ge dig inte när du vet att du har rätt!
  • Kräv ersättning!
  • Häv köpet!
  • Kontakta Konsument Ombudsmannen för råd och hjälp!

Tack för mig och stå upp för din rätt!!!



Kommentarer
Postat av: Lydia

Sant så sant! SonyEricsson har blivit mycket sämre nu de senaste åren och jag litar aldrig på Telenor.



Hoppas det löser sig!


Vad ska du säga nu då?:

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress:

URL:

Åsikten:

Trackback