< Safiren - script language="JavaScript" type="text/javascript">

Ska nog ta å skriva lite här...

Vad har hänt sen sist?
Oj, en hel del ser jag. Förlåt för att jag är så dålig på att uppdatera mig... Har lixom annat för mig... ;)¨

Var ju i København innan jullovet, det var riktigt skoj! Det kommer lite bilder i slutet av inlägget...
Vi åkte med buss ner till Malmö till vårat vandrarhem som låg typ en kvar från station. Vi traskade dit för en sen middag, sen men god! :) Tack journalisterna!

Jag tänkte sällskapa med Rebecka under dagen. Hade inte riktigt planerat dagen utan mest tänkt ta det som dök upp... Dagen började väl inte så bra, instängd luft så man fick panik, varmt så man rann iväg... HEMSKT!!!
Det var DGI-byn, där vi skulle kolla in fakta av olika slag... Men det gick inte, så vi traskade ut på gatorna för att leta efter lunch... Det var då vi mötte Clownerna som du ser på första bilden... De var visst överallt sen visade det sig. :)

Sen gick vi vidare å såg bla poliser, Riksdagshuset, regnskogsstubbar, poliser, demonstranter, polisbussar, Bella Center (där förhandlingarna pågick), poliser, människor, polishelikoptrar, hästar, fotografier, veganer, billig gatumat, poliser, fåglar, tivoli som var igång, svenska skeppet Tre kronor...

 Jag tror jag har glömt nått...

Måste ha varit nått viktigt... *Hhm*

Jo, jag tror jag glömde säga att: vi såg massor av POLISER!!!

Men det konstigaste var att de renaste toaletterna var under jord!!! Du gick ner mitt på ett torg å där nere trodde jag det skulle vara äckligt å mörk, men det var kalkat snyggt, bemannat, fritt om du inte hade pengar på dig å hur fint som helst! Men om du gick in på burger king så va det en av fyra toaletter som fungerade någorlunda å skitigt som bara den!!! Vadå bakvänt?   Nog om skitsnack! ;)

Vi såg oxå en isbjörn, gjord av skelett i metall å täckt av is som stod å smälte, för att visa att isen de lever på försvinner för varje minut... Den var i naturlig storlek tror jag, å den käften skulle inte jag vilja möta! Jösses vilka tänder! :S

Sen gick vi över en bro, å jag min vana trogen, tittade ner i vattnet å fick nästan min livs chock!
I vattnet låg en cykel slängd, men det va inte det som jag reagerade på...
Det fanns även människor i vattnet! Men tack å lov så var det bara statyer i naturlig storlek. Men de såg riktigt verkliga ut! Naturlig storlek å aniktsuttryck som inte alls kunde säga nått annat än hjälp oss!


På kvällen skulle vi ta en cykeltur med en konstig cykel som vi sett på ett torg, den var gjort för 7 personer. Som en vanlig cykel fast att där styret satt så var det en stor ring med 6 sadlar å trampor på... Alltså skulle 6 personer sitta i en cirkel å cykla frammåt fast att vissa satt med ryggen/sidan mot färdriktningen... det var läskigast att sitta med sidan till när man nästan såg var man åkte... Men det som var roligast var oberäkneligt!
Han som hade cykeln skulle slänga sin flagga å sin stora ballong (70cm i diam!). Vi sa att vi tog det hellre så han slapp slänga det å så fick vi ju roliga minnen av köpenhamn! :D Så vi började cykla tillbaka, efter att ha kollat på Mattias Klums fotoutställning. Då säger han helt plötsligt efter att ha lyssnat på vår svenska konversation
-Ska inte ni gifta er med mig? Nu när ni har cyklat med mig två gånger... Vilken cykeltur! Vi gick å skratta hela vägen hem...


Ska man inte spara det bästa till sist?  Jo, så klart! Så ge dig till tåls! Om du orkat läsa så här långt vill säga... ;)

Andra dagen gick jag runt själv mest å kollade på en utställning "100 steder att huske før de forsvinder".
Bilderna där nere är från utställningen (tagna från deras hemsida).
(men först några av mina bílder)






 

[ Clownerna som syntes lite var stans ]





[ Duvor vid jordens yttre gränspunkt? ]


100 steder att huske før de forsvinder




[ Kilimanjaro- Snön försvinner, sägnerna lever vidare om det vita berget ]






[ Vava'u, Toga- Korallerna dör ]






Nu orkar jag inte skriva mer, timmen är sen...

Men på lördag blir det kurragömma med mer än 2000 (!!!) anmälda deltagare... =D
Får se hur det slutar... :P


Ha det gött gott folk!


Kommentarer

Vad ska du säga nu då?:

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress:

URL:

Åsikten:

Trackback